* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

nedeľa 20. augusta 2017

Sabriel - Garth Nix (recenzia)

Temnota zahaľuje svet. Niekto sa jej musí postaviť..

*Môj obsah*

Kniha Sabriel je fantasy kniha, ktorá rozpráva o Starom kráľovstve... O dievčine Sabriel, ktorá odtiaľ pochádzala. Mala trošku viac, ako obyčajný život. Ale predsa len, pre ňu bol obyčajný. Chodila do školy, mala veľa kamarátov a všetko sa zdalo v poriadku. Krajina živých a smrť boli oddelené. Až raz prišiel nešťastný deň, keď bol jej otec nezvestný. Sabriel sa snažila na všetko prísť. Chcela svojho otca zachrániť. A tak, keď Sabriel zistila, že jej otec je kúsok pred Smrťou. Snažila sa mu pomôcť. Snažila sa zachrániť celý ich nadprirodzený svet, pretože duše zo smrti vychádzali preč a niekto ich musel zahnať naspäť do smrti.  A to vedel iba Abhorsen (jej otec). Všetko sa obrátilo naruby a na krajinu pomaly začala doliehať temnota ..

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

*Môj názor*

Kniha ma všeobecne veľmi nadchla a jej štýl písania sa mi veľmi páčil. Bol originálny a autorov svet bol zaujímavý. Garth Nix v takomto svete asi sám žil :D. Pretože sa do tejto knihy vedel poriadne vžiť a vymyslieť veci, o ktorých som v žiadnej inej knihe nečítala. Boli tam aj veci, ktoré sa mi nepáčili, a to napríklad to, že celých 100 strán som v sebe ani v knihe veľmi napätie necítila, ale potom sa to už rozbehlo a začala som sa aj báť :D. Viem, že sa hovorí „Nesúď knihu podľa obalu" ale v tomto prípade to bolo dobré rozhodnutie, pretože sa mi obálka páčila tak veľmi, že som knihu začala čítač skôr, než som plánovala.  Na zadnej strane nebol obsah, ale len úryvok z textu knihy, a to ma mrzelo, pretože som ani nemohla tušiť o čo sa jedná. Na začiatku knihy som bola stratená v slovách autora, ale po tých päťdesiatich stranách sa to opäť zlepšilo a na nový svet som si ľahko zvykla.

326 strán nebolo zase až tak veľa.. len som potrebovala teplý čaj, trpezlivosť a čas. Hoci som sa zľakla takú hrubú knihu držať v ruke :D keď som došla do strany 100 obavy zmizli. Niekedy mi pripadalo, že sa scéna nejako dlho rozoberá, a všeobecne dlho trvá, tým som sa ale nenechala rozhodiť, keďže to bola vážne dobrá kniha. A rozhodiť sa tým nenechajte ani vy, pretože o chvíľu som sa dočkala malého posunu v deji a začalo to byť čím ďalej tým viac napínavé. Takže to zase tak dlho netrvalo. Ale pomyslela som si, že keby to tak autor nenaťahoval, tak by sa to aj mne rýchlejšie čítalo . Avšak dočítala som ju a som s ňou maximálne spokojná. Keď som sa však sestry pýtala na jej názor na túto knihu povedala, že sa jej to veľmi nepáčilo a ďalej vravela „Keby si mala prečítaných toľko kníh koľko ja, tak by sa ti kniha Sabriel až tak nepáčila." Pochopila som to tak, že sú aj lepšie knihy, ako bola táto. Možno má pravdu, ale aj keď kníh budem mať prečítaných viac, myslím, že svoj názor na túto knihu nezmením.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

*O knihe*

To, že bola kniha Fantasy žáner ma potešilo, no keď som sa hlboko začítala pripadlo mi to až veľmi vymyslené a písané ako pre deti. Mám rada fantasy knihy, len ma to trošku odradilo od čítania. Aj tak určite dávam tejto knihe 4 hviezdičky, lebo viem, že autor si s touto knihou dal veľké námahy a vložil do toho veľké úsilie. Vymyslel nový svet. A to bola jeho originalita. Bola to super kniha, možno trošku veľmi Fantasy, ale to bolo dobré. Čo ma ďalej veľmi nadchlo bolo, keď som sa na internete dozvedela, že sú aj ostatné časti a túžila som ich mať. Ešte neviem, či si ich kúpim, alebo mi ich možno niekto požičia prečítať. Chcem si ich avšak stopercentne prečítať, pretože prvá časť bol zatiaľ vstup do iného sveta a ešte len v ostatných častiach sa to začne :D

Čítanie mi spríjemňovala aj nádherná záložka od Mony, ktorú som vyhrala v jednej z jej súťaži. Vyrobila ju vlastnoručne a to sa cení. Je to veľmi talentované dievča :) A aj keď sa veľmi pri čítaní na záložku nepozeráte, mne pri čítaní aj tak ešte viac spríjemňovala náladu.

*Moje hodnotenie*

Čo som v recenzii nespomenula bolo to, že autor napísal knihu veľmi pekne, no väčšina knihy bola dosť nudná, pretože nebezpečie, ktoré sa tam vyskytlo nebolo tak napínavo napísané a až tak veľmi som to potom neprežívala. Preto strhávam knihe jednu hviezdičku. No musím povedať, že inak to bol veľmi zaujímavá a pekná kniha. A keď sa pýtate, či by som sa v tom svete chcela raz ocitnúť, tak áno, no asi s rozklepanými kolenami, pretože keď som knihu dočítavala, tie opisy Mrtých boli strašidelné a dosť som sa bála. Až tak, že som sa po každej vete otáčala dozadu, či me niekto nesleduje. :D

Knihu vám určite odporúčam prečítať ;)